Od wersji programu KPiR Windows 1.12.A dodano możliwość naliczania składek na FEP czyli fundusz emerytur pomostowych. Składki pobierane są od pracowników którzy :
- urodzili się po 31 Grudnia 1948 r
- zatrudnionych w warunkach szczególnych lub w szczególnym charakterze
Aby sprawdzić wysokość składki na FEP wchodzimy w Parametry->Zus->Składki i stawki-> Miesiąc-> Modyfikuj
Oprócz tego należy w danych pracownika wprowadzić dane dotyczące rodzaju pracy w szczególnych warunkach. Aby to zrobić należy Wejść w opcję Pracownicy->Modyfikuj->Dane dla ZUS. Na tym dialogu używamy klawisza „Praca w szczególnych warunkach (FEP)”.
Po wejściu w ten dialog określamy parametry takie jak Kody pracy w szczególnych warunkach, od kiedy dany pracownik rozpoczął pracę, jaki jest wymiar etatu itp.
Po zdefiniowaniu wszystkich parametrów dla danego pracownika przechodzimy do definicji liczby stanowisk dla celów FEP. Aby to zrobić wchodzimy w opcję Pracownicy->Zus->Ewidencja stanowisk. Dane tu zawarte będą eksportowane w DRA do Programu Płatnik.
Po zdefiniowaniu tych parametrów możemy już przystąpić do naliczania wynagrodzenia pracownikowi uwzględniając składki na FEP. Przy wystawianiu wynagrodzenia wchodzimy w menu składki na ubezpieczenie i zaznaczamy opcję naliczania składek na fundusz FEP.
Gdy wyliczamy już wynagrodzenie możemy zobaczyć kwotę składek na rozszerzonej liście płac w menu Pracownicy->Zbiorczo->Lista->Płace na umowie o pracę. Na dialogu zaznaczamy opcję rozszerzenie listy płac oraz drukować kolumnę składki „FEP”.
Po zaznaczeniu tych opcji otrzymujemy wydruk listy płac z naliczonymi składkami na FEP.
Składnik składki FEP występuje również do zdefiniowania na liście składników wynagrodzeń na umowę o pracę. Występuje również przy automatycznym księgowaniu listy płac oraz przy generowaniu przelewu należności z tytułu składek ZUS.