Wersje Windows programów RP, KPiR+RP oraz KsH+RP umożliwiają edycję wzorów rachunków do umów cywilno-prawnych. Stwarza to użytkownikowi możliwość zdefiniowania kilku wzorów, które będzie można wykorzystywać naprzemiennie. Aby stworzyć wzory i je edytować należy wejść w:
Funkcje -> Pracownicy
Wybieramy pracownika zatrudnionego na umowę cywilno-prawną. Wybieramy opcję Zlecenia
Aby móc stworzyć wzorzec należy dodać nowy rachunek. Wybieramy opcję Dodaj -> Rachunek
Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych danych zatwierdzamy dialog. Następnie wybieramy opcję Rachunek -> Tekst.
Program w tym momencie zapyta się czy dodać nowy wzór rachunku (pytanie zostanie wyświetlone tylko w przypadku, gdy nie został utworzony wcześniej żaden wzorzec).
Po zatwierdzeniu komunikatu otworzy się dialog, gdzie możemy dodawać swoje wzorce
Wprowadzamy nazwę wzorca i potwierdzamy utworzenie nowego szablonu. Po tej operacji program wyświetli szablon rachunku do edycji, gdzie możemy dostosować go do swoich potrzeb, np dodając dodatkowe informacje, usuwając zbędne lub zmieniając wygląd.
Do edycji szablonu można powrócić w każdym momencie wybierając opcję Edycja w dialogu „Wzory rachunków za umowy”.