Co sprawdzić w przypadku wyszarzonego modułu e-deklaracji?
Jeżeli w programie mamy problem w wystawieniu e-deklaracji (w dokumencie jest ona wyszarzona – nie mamy możliwości wybrania jej) może to świadczyć o kilku rzeczach:
1. Sprawdzamy czy program został zainstalowany poprawnie.
W przypadku, kiedy instalujemy program warto spojrzeć na fakt, że nie zawsze może on zostać zainstalowany poprawnie. Częstym powodem dla wyszarzonego przycisku e-deklaracji jest to, że program jest zainstalowany np. w folderze „Dokumenty”. Domyślna ścieżka do instalacji programu to: C:\\varico\nazwa_programu
2. Sprawdzamy czy mamy podłączenie do katalogu plików współdzielonych „dbdbf”.
W tym przypadku warto jest sprawdzić czy mamy podłączenie do folderu „dbdbf”. Można to sprawdzić w menu konfiguracja → połączenia bazodanowe lub także w pliku configure.ini w akapicie pliku „path”
W pozostałych przypadkach warto abyśmy wykonali jeszcze restrukturyzację bazy danych (konfiguracja → opcje serwisowe → restrukturyzuj bazę danych) w przeciwnym razie zalecamy skontaktowanie się z działem serwisu.