Często bywa tak, że nie wystarczy nam jeden rejestr zakupu lub sprzedaży, a jest to konieczne np. gdy sprzedaż firmy jest prowadzona w różnych miejscach (oddziałach).
W programach KPiR® i KsH® jest możliwe prowadzenie kilku rejestrów VAT. Aby prowadzić więcej niż jeden rejestr sprzedaży lub zakupu należy wejść w menu: Funkcje -> Lista Firm [F8] -> Modyfikuj.
Tutaj mamy dwie pozycje, pierwsza dotyczy rejestrów sprzedaży, a druga zakupu. Aby zmienić liczbę Rejestrów Zakupu, wpisujemy w pole Liczba rej. zakupu liczbę, która odpowiada ilości rejestrów do prowadzenia i zatwierdzamy nasz wybór wciskając klawisz OK. Analogicznie jest ustawiana liczba rejestrów sprzedaży.
Teraz gdy mamy określoną liczbę rejestrów sprzedaży i zakupów możemy zacząć wpisywać operacje do wybranych rejestrów. Aby wpisać operację do konkretnego rejestru należy w pole NR REJ wpisać numer rejestru, do którego chcemy wpisać daną operację.