Zarówno nam, jak i Klientom zależy na sprawnym rozwiązywaniu zaistniałych problemów. Dlatego bardzo istotne jest prawidłowe zgłaszanie błędów. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych telefonów i dodatkowych pytań, a problem zostanie szybciej rozwiązany. Poniżej wymieniamy najczęściej występujące “problemy” i najbardziej skuteczny sposób działania w takim przypadku.
“Nie liczy tak jak powinno”
Najlepsza metoda zgłaszania:
Wiadomość mailowa na adres serwisu lub zgłoszenie poprzez system zgłaszania błędów w programie.
Informacje potrzebne do przeanalizowania sytuacji i udzielenia konkretnej odpowiedzi:
- Wyliczenia klienta pokazujące jak dana rzecz powinna być liczona przez program;
- podstawa prawna, według której wyliczenia powinny być prowadzone właśnie w sposób wskazany przez klienta;
- dane wejściowe i sumy podane przez program (w formie archiwum z programu).
Kilka słów uzasadnienia dlaczego telefon nie wystarczy:
Taka sytuacja zawsze wymaga przeanalizowania zgłoszenia pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami i nie da się jej wyjaśnić podczas rozmowy telefonicznej z serwisantem. Ilość informacji jakie należy przekazać jest duża, a informacje te muszą być precyzyjne. Przy rozmowach telefonicznych istnieje ryzyko niezrozumienia lub pominięcia informacji – ciężko rozmawiać telefonicznie o obliczeniach matematycznych.
“Błędne generowanie zestawień/bilansu/rachunku zysków i strat/CIT-8/PIT-11”
Najlepsza metoda zgłaszania:
Wiadomość mailowa na adres serwisu lub zgłoszenie poprzez system zgłaszania błędów w programie.
Informacje potrzebne do przeanalizowania sytuacji i udzielenia konkretnej odpowiedzi:
- W tym przypadku szalenie ważny jest plik archiwum i wskazanie konkretnej firmy/pracownika i najlepiej ścieżki działania.
Kilka słów uzasadnienia dlaczego telefon nie wystarczy:
Na wszelkie zestawienia czy wydruki wpływa bardzo wiele danych w programie. W przypadku bilansów/RZiS/CIT-8 konieczne są odpowiednie definicje stworzone w programie. Tak samo w przypadku np. PIT-11 – na to jak generowany jest PIT wpływa wiele ustawień i wynagrodzenie na przełomie całego roku.
Takie analizy wymagają od nas sprawdzenia wszystkiego krok po kroku. Konieczna jest weryfikacja definicji (czy przeprowadzona poprawnie), czy weryfikacja ustawień dla danego pracownika.
“Problem z importem w programie”
Najlepsza metoda zgłoszenia:
Wiadomość mailowa na adres serwisu lub zgłoszenie poprzez system zgłaszania błędów w programie.
Informacje potrzebne:
W przypadku problemów z importem możemy rozdzielić dwie kwestie: albo import uniwersalny albo import plików JPK.
- Do analizy importu plików JPK konieczne jest zawarcie również pliku który klient chce zaimportować. W przypadku w którym plik nie pochodzi z naszego programu taka analiza jest odpłatna.
- W przypadku importu uniwersalnego potrzebne jest archiwum z programu ObSp i z programu księgowego z którego klient korzysta. Pozwala nam to na zweryfikowanie nie tylko pliku który się generuje, ale również wszystkich dokumentów w programie.
Kilka słów uzasadnienia dlaczego telefon nie wystarczy:
W kwestii importu wszystko opiera się na danych plikach. Analiza często wymaga weryfikacji danego pliku JPK i przejrzenia co dokładnie się w nim znajduje. Tak samo w przypadku importu uniwersalnego – konieczne jest spojrzenie na sam plik który się generuje a czasami trzeba nawet zweryfikować kwestie zawarte w programie ObSp.
Jak skutecznie zgłaszać błędy?
- Mailowo na adres serwis.poznan@varico.pl lub serwis.bydgoszcz@varico.pl
- Poprzez system zgłaszania błędów w programie. Instrukcja znajduje się tutaj.
- Uwaga! Zgłoszenia z danymi serwisowymi można też wysyłać w innym miejscu niż standardowe zgłoszenia (są dwa miejsca wysyłki) → tutaj instrukcja: https://pomoc.varico.pl/t/uzyskac-identyfikator-serwisowy/. Instrukcja pokazuje także, jak można sprawdzić sposób w jaki będą wyświetlać się dane poszczególnych klientów/pracowników, tak żeby nasz serwis mógł przeanalizować konkretny przypadek.