2 wynagrodzenia w miesiącu z różną datą wypłaty

247  10 lipca 2023 Jan Tozrobi 3

Czasami zdarza się, że musimy w jednym miesiącu dodać 2 wynagrodzenia w jednym miesiącu z różną datą wypłaty dla pracowników.

Pierwsze co należy zrobić aby mieć możliwość dodania większej ilości wypłat niż jedna w miesiącu to dodanie kolejnej listy płac dla grupy, w której jest pracownik. W związku z tym wchodzimy w INNE → GRUPY → po zatwierdzeniu wybieramy określoną grupę:

Po wejściu w modyfikację grupy otworzy nam się następujące okno:

W pierwszej kolejności musimy ustalić według jakiego schematu chcemy utworzyć drugą listę płac. Możemy skorzystać z istniejącego lub utworzyć nowy.

Wprowadzamy nazwę naszej listy płac tak, abyśmy mogli ją rozpoznać.

Następnie określamy składniki wynagrodzenia i składniki odliczeń z których będziemy korzystać podczas wyliczania wynagrodzenia.

Po przejściu do składników wynagrodzeń możemy wybrać z istniejących lub dodać nowe. Następnie należy zaznaczyć te z których chcemy skorzystać. Gdy składniki zostaną wybrane przyciskiem „zatwierdź” zamykamy okno potwierdzając swój wybór.

Informacja o ilości wybranych składników zostanie pokazana w następujący sposób.

Kolejnym krokiem jest określenie blokady listy wynagrodzeń, automatycznie wybrana jest opcja druga.

Następnie przyciskiem „OK” zatwierdzamy nasz wybór.

 

Po utworzeniu nowego schematu jest on widoczny na na naszej liście. Podświetlamy i wybieramy Zatwierdź.

Pozostało określić datę wypłaty dla naszej nowej listy płac.

Mamy do wyboru dwie opcje – wypłata w miesiącu bieżącym (automatycznie ustawiona data na ostatni dzień miesiąca) oraz wyplata w miesiącu następnym (automatycznie ustawiona data to 10. dzień miesiąca). Dzień wypłaty możemy określić sami. Zatwierdzamy ustawienia przyciskiem „OK”.

 

Po skonfigurowaniu schematu zatwierdzamy okno  przyciskiem „OK” w oknie modyfikacji grupy.

 

Następnie wystarczy, że ponownie wrócimy do okna wynagrodzenia pracownika (pracownicy -> praca -> wynagrodzenie) i przechodzimy do „Wypłaty miesiąca”

 

Przyciskiem „Dodaj” dodajemy naszemu pracownikowi drugą listę płac.

 

 

Pokaże nam się stworzony przez nas schemat i zatwierdzamy wybór.

 

 

Po zatwierdzeniu pojawia nam się ponownie okno wynagrodzenia, w którym to możemy określić wartość składników wynagrodzenia dla listy płac Premia.
Od tego momentu przy przycisku „wypłaty miesiąca” mamy cyfrę 2. Informuje ona, ile list płac ma przypisany dany pracownik.

Po określeniu wartości składników, zatwierdzamy i zamykamy okno przyciskiem „Zapisz i zamknij”.

W podglądzie zbiorczym widzimy zsumowane wartości wynagrodzeń.

 

nulled wordpress themes

Czy temat jest pomocny?