Rozwiązanie problemów z uruchamianiem usługi „Varicopostgres”.

576  14 marca 2017 Jan Tozrobi 1

W tym artykule zostaną opisane rozwiązania na dwa najbardziej popularne problemy z uruchomieniem programu Varico, spowodowane błędnym uruchomieniem silnika bazodanowego opartego o rozwiązania PostgreSQL.

Oznaką błędnego działania silnika bazy danych jest to że program się nie uruchamia, zazwyczaj mamy wtedy taki komunikat:

paste

Oznacza to brak połączenia z systemem bazy danych, jako pierwsze należy sprawdzić stan usługi varicopostgres.

Aby to sprawdzić naciśnij prawym przyciskiem myszy na pasek zadań Windows i wybierz opcję menedżer zadań

1

W nowo otwartym oknie wejdź w zakładkę Usługi.
(jeżeli zakładka jest niewidoczna – należy zaznaczyć opcję „więcej szczegółów” u dołu okna.

2

Kolejno znajdź na liście usługę o nazwie varicopostgres2 i sprawdź jej stan. Jeżeli usługa jest w stanie zatrzymany – należy nacisnąć na nią prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Rozpocznij

3

Sposób 2:

Na pasku zadań Windows naciśnij na ikonę lupa (1) po czym w wyświetlonym oknie wpisz usługi (2) i wybierz wyświetloną opcję tak jak na przykładzie poniżej (3).

4

Wyświetlona zostanie lista wszystkich zainstalowanych usług w Twoim systemie komputerowym, musisz odnaleźć usługę która odpowiada za utrzymanie programów Varico. Dla klientów którzy używają programów co najmniej od 2011 roku powinny wyświetlić się dwie usługi:

  1. Varicopostgres (Port 5432).
  2. Varicopostgres2(Port 5433).

W pliku konfiguracyjnym programu (Config.ini w katalogu programu) możemy zobaczyć do której usługi jest dany program przypisany.
Na poniższym zrzucie widzimy dwie usługi:
2017-03-14 at 12-56-03

Tak jak widzimy, usługi varicopostgres nie są uruchomione, wskazuje na to brak opisu „Działa” w kolumnie Stan. W lewym górnym rogu jest dostępna opcja „Uruchom usługę” – po naciśnięciu usługa zostanie uruchomiona, co pozwoli na włączenie programu Varico.
Jeżeli usługi uruchamiają się bezproblemowo, jej stan jest okreslony jako „Działa”, a mimo to po rozruchu systemu Windows wyskakuje nam błąd, który po czasie znika i umożliwia włączenie programu – prawdopodobnie usługa ma ustawiony tryb uruchomienia „Automatyczny ( opóźnione uruchomienie )„.

Aby wyeliminować ten problem – wystarczy zmienić Typ uruchomienia na „Automatyczny”.
Kliknij lewym przyciskiem myszy dwukrotnie na nazwę usługi i z rozwijanej listy wybierz odpowiedni tryb, tak jak na poniższym zrzucie:
paste3

Po kliknięciu „Zastosuj„, zmiany zostaną zapisane, a problem nie powinien się powtarzać.

Jeżeli usługa varicopostgres nie uruchamia się, skontaktuj się z serwisem.

Jan Tozrobi
Witaj, przygotowuję odpowiedzi na Twoje pytania w Centrum Pomocy Varico. Jeżeli nie rozwiałem wszystkich Twoich wątpliwości, napisz do mnie, a postaram się wyjaśnić każdą sprawę.

Czy temat jest pomocny?